Et sind i balance

Tag en rolig stund
Sæt dig på en god stol et roligt uforstyrret sted, og lad fødderne hvile på gulvet. Lad skuldrene synke ned og hænderne hvile på knæene. Luk øjnene. Koncentrer dig om dit åndedræt. Træk vejret ind gennem næsen og ånd ud gennem munden. Sørg for, at luften kommer helt ned i lungespidserne. Mærk, hvordan maven bevæger sig, når du trækker vejret.

Glem alle tanker og alle lyde. Lad dem bare være, hvor de er, men koncentrer dig ikke om dem. Prøv at tømme hovedet for tanker. Hver gang en tanke melder sig, så skub den roligt væk og fokuser på din vejrtrækning. Du kan forestille dig, at tankerne og lydene er skyer, som du blot skubber væk med hånden. Har du svært ved at give slip på tankerne, kan rolig og behagelig musik være en god hjælp.

Tilmeld dig Aktiveled.dk – Min plan og få lydøvelser udviklet og indtalt af smertepsykolog Søren Frølich.


topRight
Tilmeld dig selvhjælpsprogrammet Aktiveled - MinPlan

– gratis personlige anbefalinger til at mindske
dine ledsmerter.
Tilmeld
Vi har udviklet nogle hjælpeværktøjer til dig med ledsmerter.
Panodil (Paracetamol) reducerer ledsmerter.
Tilmeld
Se Her