Bevægelighedstræning

Bevægelighed for fødderne
  • Sid på en stol med bare tæer. Pres fodballer og tæer ned mod gulvet, mens du prøver at sprede tæerne. Derefter løfter du foden og prøver at bøje tæerne mest muligt.

  • Sid på en stol, og løft fødderne fra gulvet. Forsøg at tegne cirkler i luften med tæerne ved at dreje rundt i fodleddet.

Bevægelighed for hænder
Inden du begynder på øvelserne, kan du varme dine hænder op i for eksempel et par handsker eller i en skål med varmt vand for at afhjælpe stivhed.
  • Lav en knytnæve med hånden, pres fingrene ind i håndfladen. Hold stillingen i et par sekunder. Gentag øvelsen med den anden hånd.

  • Læg din hånd og underarm fladt på et bord med håndfladen nedad. Spred fingrene så langt fra hinanden, som de kan komme. Hold stillingen i et par sekunder, og saml derefter fingrene. Gentag øvelsen med den anden hånd.
hænder

topRight
Tilmeld dig selvhjælpsprogrammet Aktiveled - MinPlan

– gratis personlige anbefalinger til at mindske
dine ledsmerter.
Tilmeld
Vi har udviklet nogle
hjælpeværktøjer til dig med ledsmerter.
Panodil (Paracetamol) reducerer ledsmerter.
Tilmeld
Se Her